Emmen on tour

Hoe het allemaal begon

Emmen. Maak het mee! Is de leus die stichting marketing regio Emmen deze zomer lanceerde. We kijken terug op de lanceringscampagne ‘Emmen on tour’ van juni 2014 en wat dat heeft opgeleverd.

Echt waar? Is Bluetooth ontwikkeld in Emmen? Wat leuk! Dat wist ik niet. 

Emmen on tour

Wellicht heeft u blauwe VW bus van ‘Emmen on tour’ zien staan op bijvoorbeeld de Country & Pumpkin fair in Nieuw-Weerdinge of bij festival de Schone Dweil in Schoonebeek. Bij de Gouden Pijl in Emmen konden we natuurlijk ook niet ontbreken. Net als bij de Triathlon in Klazienaveen. In de afgelopen maanden zijn bijna alle wijken en dorpen van de gemeente Emmen bezocht. Doel van ‘Emmen on tour’ was mensen informeren en betrekken bij regiomarketing.

Met een bezoek aan de opendag aan de Delflanden op zaterdag 27 september, zit de lancering van regiomarketing Emmen er op. Ruim 4.000 mensen hebben als onderdeel van ‘Emmen on tour’ meegedaan aan de grote regio Emmen quiz. Zij waren verbaasd dat bijvoorbeeld Bluetooth en de best presterende banden van Ferrari in de Emmen worden gemaakt.

Emmen on Tour bij de Pinkstermarkt

Ontdekken en delen

De ruim 4.000 quizdeelnemers hebben zich aangemeld voor de nieuwsbrief. In oktober verschijnt de eerst nieuwsbrief. Hierin staat nieuws over bijzondere prestaties van de regio. Prestaties die gezien en vooral gedeeld mogen worden. Hierdoor werken we samen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van de regio.

Naast nieuws over prestaties van de regio, staan in de nieuwsbrief ook leuke ontdekarrangementen. Dit zijn speciaal samengestelde arrangementen waarmee u de regio beter leert kennen. Bijvoorbeeld een rondvaart met gids over de Veenvaart, een kijkje in de keuken van Hurry Up handbal, uitleg over de bouw van Wildlands Adventure Zoo Emmen of een rondleiding op het Emmtec industrieterrein. Door deze ervaringen te delen met anderen promoten we samen de regio. Emmen. Maak het mee!

Een regio met aantrekkingskracht

De regio Emmen is een aantrekkelijke regio. Met goed presterende bedrijven en inwoners en met mooie bezienswaardigheden voor toeristen. Maar dat weten we goed geheim te houden. We praten er niet over. Vaak vanuit bescheidenheid. Met als gevolg onbekend maakt onbemind. Door meer te laten zien wat we kunnen, vergroot de aantrekkingskracht van de regio. Bedrijven, inwoners en toeristen zullen zich meer aangetrokken voelen. Stichting marketing regio Emmen wil hier een bijdrage aan leveren.

Muziek aan 't Woater & Triathlon Klazienaveen